ROZMIAR CZCIONKI

Profile

Dostosuj wygląd

Aktualności

Władze związku metropolitarnego: zarząd

Zarząd jest organem wykonawczym związku metropolitalnego.

 

Członkostwo w zarządzie

W skład zarządu wchodzi 3 członków, w tym przewodniczący zarządu. Członkiem zarządu nie może być osoba, która nie jest obywatelem polskim.

Członkostwa w zarządzie nie można łączyć z:

1)  członkostwem w organie jednostki samorządu terytorialnego;

2)  pełnieniem funkcji wójta, burmistrza, prezydenta miasta lub ich zastępców;

3)  wykonywaniem funkcji wojewody lub wicewojewody.

Powoływanie zarządu

Zarząd jest wybierany przez zgromadzenie. Przewodniczący zarządu jest wybierany bezwzględną większością głosów ustawowego składu zgromadzenia, w głosowaniu tajnym.

Zadania zarządu

Zarząd wykonuje zadania związku metropolitalnego niezastrzeżone na rzecz zgromadzenia.

Do zadań zarządu należy w szczególności:

1)  wykonywanie uchwał zgromadzenia;

2)  gospodarowanie mieniem związku metropolitalnego;

3)  wykonywanie budżetu związku metropolitalnego;

4)  kierowanie, koordynowanie i kontrolowanie działalności jednostek organizacyjnych związku metropolitalnego, w tym zatrudnianie i zwalnianie ich kierowników.

Zasady i tryb działania zarządu określa statut związku metropolitalnego. Uchwały zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu zarządu w głosowaniu jawnym, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Absolutorium dla zarządu

Uchwałę w sprawie udzielenia zarządowi absolutorium zgromadzenie podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu zgromadzenia. Nieprzyjęcie tej uchwały jest równoznaczne z przyjęciem uchwały w sprawie nieudzielenia zarządowi absolutorium. Natomiast uchwała zgromadzenia w sprawie nieudzielenia zarządowi absolutorium jest równoznaczna ze złożeniem wniosku o odwołanie zarządu, chyba że po zakończeniu roku budżetowego zarząd został odwołany z innej przyczyny.

Zgromadzenie rozpoznaje wniosek, o odwołanie zarządu na sesji zwołanej nie wcześniej niż po upływie 14 dni od podjęcia uchwały w sprawie nieudzielenia zarządowi absolutorium. Po zapoznaniu się z opinią komisji rewizyjnej na temat wykonania budżetu i jej wnioskiem w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium zarządowi, zgromadzenie może odwołać zarząd większością co najmniej 3/5 głosów ustawowego składu zgromadzenia, w głosowaniu tajnym.

Do odwołania zarządu z innych przyczyn i rezygnacji zarządu lub poszczególnych jego członków stosuje się odpowiednio przepisy art. 37-40 ustawy o samorządzie województwa, dotyczące odwołania marszałka województwa, złożenia rezygnacji przez marszałka województwa, odwołania albo rezygnacji całego zarządu województwa, złożenia rezygnacji z członkostwa w zarządzie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Partnerzy projektu

Jesteś tutaj: Strona główna Aktualności Władze związku metropolitarnego: zarząd

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji w Polityce prywatności. ZAMKNIJ