Aktualności
Rejestr Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej
- Szczegóły
- Utworzono: 30 sierpień 2016
Ugrupowania współpracy terytorialnej mające siedzibę statutową na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podlega wpisowi do rejestru i z tym dniem nabywają osobowość prawną.
Dlatego też stworzony został Rejestr Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej, prowadzony przez ministra właściwego do spraw zagranicznych w postaci elektronicznej. Rejestr jest jawny.
Zgłoszenia ugrupowania do rejestru dokonuje osoba upoważniona przez członków ugrupowania do dokonywania czynności związanych z wpisaniem ugrupowania do rejestru.
Do zgłoszenia dołącza się:
- konwencję i statut ugrupowania;
- uchwały albo decyzje członków ugrupowania o przyjęciu statutu;
- upoważnienia do dokonywania czynności związanych z wpisaniem ugrupowania do rejestru;
- zgody na przystąpienie każdego z członków do ugrupowania
- informację o adresie siedziby statutowej ugrupowania, nazwach, siedzibach i adresach jego organów, oddziałów lub innych jednostek organizacyjnych.
Jeżeli zgłoszenie nie czyni zadość wymaganiom minister właściwy do spraw zagranicznych wzywa osobę upoważnioną do dokonywania czynności związanych z wpisaniem ugrupowania do rejestru do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieusunięcie braków w terminie będzie skutkowało odmową wpisu do rejestru.
W rejestrze zamieszcza się:
- datę wpisu ugrupowania do rejestru oraz datę i numer decyzji o wpisie;
- nazwę ugrupowania, adres siedziby statutowej oraz numer identyfikacyjny REGON;
- dane dotyczące struktury organizacyjnej ugrupowania;
- wykaz członków ugrupowania oraz daty ich przystąpienia i wystąpienia z ugrupowania;
- cel i zadania ugrupowania;
- informacje dotyczące ogłoszenia konwencji i statutu ugrupowania oraz ich zmian;
- imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania ugrupowania oraz ich funkcje w ugrupowaniu;
- okres, na jaki utworzono ugrupowanie;
- informacje o rozwiązaniu ugrupowania i jego likwidacji;
- informację o wykreśleniu ugrupowania z rejestru.
Wszelkie zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru zgłasza się ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych w terminie 21 dni od dnia ich zaistnienia, załączając dokumenty potwierdzające te zmiany. Jeżeli informacje i dane podlegające wpisowi do rejestru są znane z urzędu, minister właściwy do spraw zagranicznych może dokonać wpisu w rejestrze bez zgłoszenia. Informację o osobach uprawnionych do reprezentowania ugrupowania zgłasza się ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych niezwłocznie po uzyskaniu przez nie uprawnienia wraz z dokumentami potwierdzającymi to uprawnienie.
Jeżeli dokumenty złożone do rejestru są sporządzone w języku obcym, dołącza się ich poświadczone tłumaczenie na język polski. Dla każdego ugrupowania są prowadzone akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru, zmiany danych zamieszczonych w rejestrze, wykreślenia z rejestru lub odmowy dokonania wpisu do rejestru, a także inne dokumenty, jeżeli były składane.
Wpis do rejestru, odmowa wpisu do rejestru, zmiany w rejestrze oraz wykreślenie ugrupowania z rejestru następują w drodze decyzji.